Je kent Het Geluid van Qmusic van de radio, maar heb je het spannendste radiospel ook al eens gespeeld via je Google Home, Google Nest, tablet of smartphone? Qmusic-dj Kai Merckx zit klaar om dit leuke spel elk moment van de dag met jou te spelen!

Je kunt Het Geluid nu op 2 manieren spelen: De Competitie* of De Uitdaging! Bij De Competitie kun je de strijd aangaan met andere Q-luisteraars en meespelen om toffe prijzen! Bij De Uitdaging kun je jezelf, maar ook je vrienden uitdagen. We spreken je zo!

Je hoeft er alleen maar naar te vragen: “Hey Google, ik wil praten met Het Geluid van Qmusic!”

ZO SPEEL JE OP JE GOOGLE HOME OF GOOGLE NEST

1. Zorg dat de microfoon is ingeschakeld en je Google Home of Google Nest is verbonden met het internet. 

2. Zeg “Hey Google, ik wil praten met Het Geluid van Qmusic.” 

3. Kies voor De Competitie of De Uitdaging. 


ZO SPEEL JE OP JE TABLET OF TELEFOON

1. Zet het geluid van je tablet of telefoon aan en open de Google Assistant app

2. Zeg of typ “Hey Google, ik wil praten met Het Geluid van Qmusic.” 

3. Kies voor De Competitie of De Uitdaging.

 

ZORG WEL DAT...

  1. de taal van je apparaat op ‘Nederlands’ is ingesteld;
  2. er niet meer dan 1 persoon tegelijkertijd tegen de Google Assistant praat;
  3. er zo min mogelijk achtergrondgeluid is tijdens het praten met de Google Assistant;
  4. je pas gaat praten nadat er op je slimme speaker 4 brandende lampjes verschijnen of nadat de Google Assistant app 4 gekleurde stippen heeft laat zien;
  5. je niet ook nog in een andere action zit, mocht dit het geval zijn dan, zeg dan eerst “Hey Google, stop”, gevolgd door “Hey Google, ik wil praten met Het Geluid van Qmusic.”

Als de Google Assistant app je niet begrijpt, kun je ook proberen te typen.

Voor een optimale spelervaring moet de Google Assistant je gebruik bijhouden, zodat we bijvoorbeeld je scores kunnen onthouden en we je niet elke keer de volledige intro hoeven te laten horen bij het starten. Hiervoor kun je je Web & App Activity aanzetten mocht je hier tegenaan lopen (maar in de meeste gevallen staat dit standaard aan).

Klik hier voor de actievoorwaarden.

Door een fout in de Google Assistant app kan het voorkomen dat we geen persoonlijke resultaten kunnen opslaan bij iOS gebruikers. Heb jij hier last van, probeer dan de volgende stappen te doorlopen:

  1. Ga naar de instellingen in de Google Assistant app door op je profielfoto of initialen rechtsboven in het scherm te drukken.
  2. Scroll naar beneden en druk op het blauwe blok "Apparaten"
  3. Selecteer in de lijst de naam van je telefoon
  4. Als persoonlijke resultaten uit staan, zet deze dan aan via de toggle. Staat de toggle al aan? Zet deze dan eerst uit en vervolgens weer aan.